fredag 15 augusti 2008

Göteborgsk planekonomi

Bultkommittén börjar få slut på ankare. Vi ringer Jonas i affären, då vi ändå får samma pris hos dem som om vi köper från Highsport direkt med deras "rabatt". "Vi har inga hemma men beställer direkt" blir svaret. Efter en stund ringer Jonas och berättar att Highsport inte hade så mycket på lager och inte ville släppa mer än 20 till Stockholm. Så, där står vi med pengarna i handen men är inte tillräckligt viktiga för att få köpa de ankare som finns på lagret utan de måste spara några om Kålle kommer och vill köpa några. Behöver vi säga vad vi tycker om sådant agerande?

7 kommentarer:

Anonym sa...

Det är ibland skönt med internetbutiker, utländska...
Mz

Anonym sa...

Det finns fler städer än Stlhm och GBG i landet.

Anonym sa...

Det finns många städer och många butiker, men för Fixe (som jag tror det gäller) finns det nog bara en kanal in i landet om man inte själv köper utomlands.

Anonym sa...

LGJ klätter och högfjäll har också Fixe på sin hemsida. kanske kan vara värt att kika på.
mvh
JOhan

Thomas sa...

Kollade LGJ och förutom att de är lite dyrare så köper de säkert också in prylarna via Highsport. Rätta mig om jag här fel.

Vi får köra med Barrabes igen. Där fick vi åtminstone tömma deras lager.

Har du koll på någon annan bra Internetbutik MZ?

Anonym sa...

Jo, LGJ tar sitt från Gbg, åtminstone rätt nyligen vet jag.

Hittar ingen fler med Fixe av de* jag kommer på just nu. Klurar lite på det...
Mz

bergfreunde.de, globetrotter.de

Anonym sa...

http://www.telemark-pyrenees.com/shop/index.php?cPath=2_30&sort=2a&page=2

/Mz